tisdag 21 oktober 2008

Maya bubblar...

Min kära lilla dotter säger så roliga saker ibland! Mitt i allt trots så kommer en rolig kommentar och så kan inte mamma vara arg mer!

Här kommer några exempel:

Maya har börjat mixtra med pronomen och häromdagen tog Seven hennes napp.. "Mamma, Seven får inte ta den!"
"Nä det får han inte"
"Nä för den är ju jags!"

Efter ett mindre bråk där jag hade sagt till henne för trettielfte gången för samma sak så kryper hon upp i mitt knä o säger med sötaste minen:
"Du fin håret mamma!"

Hemkommen från dagis en dag med olycka i blöjan:
"Mamma jag har ont i snoppen"
"Men Maya du har ju ingen snoppe!"
"Jooooooooohoooooooooooooooooo" Följt av buuuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.


Här kommer en superhärlig bild från i somras för att illustrera hur glad o sprallig min älskade lilla dotter kan vara!

Inga kommentarer: