lördag 12 mars 2011

Våffeldagen?!

Lördag idag och jag har mått tjyvtjockt hela dagen. Känner mig täppt i huvudet och snorig. Hoppas det ger med sig för jag har varken tid eller lust att bli sjuk nu!



Skulle kört ut till Lina idag men jag har inte orkat. Bara slappat. Men sen kände vi att vi var tvungna att komma utanför dörrarna här en stund. Vi tog på oss allihop och gick till ungarnas dagis och lekte en stund. Sen gick vi inom Hemköp och köpte våffelsmet med hem. För visst är det våffeldagen idag?! :D



Anya gillar det faktum att hon numera oftast får en egen tallrik med mat. Tyvärr är det inte alltid hon hänger med på att hon ska äta fint! Hon kan om hon vill men viljan är det skralt med! :)



Gott var det iaf! Maya kom inte med på bild för hon snodde ett par kanelbullar och rymde upp på sitt rum istället. Kanelbullar var ju så himla mycket godare!


Så här glad är Anya när hon får som hon vill! :)


Hon vet också precis hur hon ska le för att mamma inte ska vara sur på henne för att hon kladdar!



Ikväll är det melodifestival och jag och Maya ska se den och äta morots- och gurkstavar med dippa! Jag lär nog få se den själv som vanligt för Maya brukar inte kunna hålla sig vaken.

Imorron vankas det simskola och kanske en träff med Lina om hon har tid och jag har ork.


Nästa vecka vankas mer simultantolkning!! Yippie! Vi har haft en sån härlig och rolig vecka i skolan nu och jag hoppas att den känslan håller i sig för oss allihop!!!




1 kommentar:

Helena S sa...

Nej det är inte våffeldagen idag... men gott är det så det fick bli våfflor här oxå idag.

Så här ligger det till med våffeldagen...

Vårfrudagen och Jungfru Marie Bebådelsedag är andra namn för Våffeldagen som infaller samma datum varje år, den 25 mars, alltså 9 månader innan jul. Att man äter just våfflor vid den här tiden på året beror på att man förr i tiden hade större tillgång till ägg och mjölk efter vintern och därmed fick man ofta lite över.