söndag 6 mars 2011

Årets första grillning!

Igår morse när Tom väckte mig så var han sugen på att hitta på nåt och när jag tittade ut och såg solen och den blåa himlen så höll jag med honom! Vi ringde till Lina och Pär och dom var sugna på att hänga med!
Vi åkte till Kopparhatten. Jag och Tom åker dit flera gånger varje år. Det är ett smultronställe för oss. Lina hade inte varit där sen hon var liten!

Vi hade en jättehärlig dag där. Ungarna klättrade och stojade. Fattar inte att dom vågade och ORKADE klättra ändå upp på branten men det gjorde dom!

Sen grillade vi korv och Elin var lyrisk. Första gången med korvgrillning och första gången hon fick vara på marken och utforska. Pinnar och löv var jättespännande men korven var nog bäst iaf! :)

Tom var lite kluven. Han skötte grillen och försökte kolla på skidstafetten med mobilen och dålig uppkoppling samtidigt! :)

Maya var allt annat än ren när vi begav oss hemåt men det är ju normaltillstånd för henne!

Anya sov sig igenom nästan hela utflykten men det är så gott att ligga i en varm, skön vagn och sussa! Jag förstår henne! :)
Efter utflykt åkte vi hem och latade oss hela kvällen. Jag och Maya skulle som vanligt titta på melodifestivalen och som vanligt somnade Maya i soffan innan det hann börja! :)
Imorron vankas simskola, städning och massa pluggande!!

Inga kommentarer: