måndag 28 mars 2011

Man vet att man är småbarnsförälder när........

Häromdagen satt jag och familjen och åt middag när följande samtal utspelade sig: Maya: Mamma, Angelicas mamma har en tjock mage! Jag: Ja, hon ska ju ha en bebis till! Maya: Ja just det! Tom: Vem är Angelica? Jag: Det är en av ungarna i Händige Manny! Tror ni att jag har sett de där avsnitten tusen miljoner gånger!?! Galet!! :) Maya har så mycket roliga funderingar just nu! En dag när vi satt i bilen så sa hon fundersamt: - Mamma.. jag undrar hur jag ser ut när jag är vusken! Nu går tiden snabbt och det är ljusare på morgnarna och kvällarna! Nästa vecka kommer familjen Thoren hem! Det ska bli mysigt att träffa dom igen! På lördagen nästa vecka ska jag på klassträff. Det är 25 år sen jag slutade nian!!! TJUGOFEM!!! Var fasen tog dom vägen alla dom åren???? Tom ska nog iväg och spela schack den helgen så barnen ska sova hos Conny och Erika. Jag ska också sova där fast inte lika tidigt som flickorna! :D Nu är det snart dags för nattning här. Håll tummarna för att Anya somnar smidigt så att Maya kan få sin stund med mamsen innan sovandet! Hon får stå tillbaka mycket den veckan Tom jobbar kväll. Hon är så duktig och tålmodig min fina stora flicka! Ikväll går mina tankar extra mycket till Anna och hennes familj och därmed också till min mamma. Så mycket minnen och så många tankar. Saknar henne så mycket!!

1 kommentar:

anna sa...

Tack. <3