torsdag 23 september 2010

Företagsamhet!

Min stora flicka är en riktigt påhittig och idérik flicka! På gott och ont! Oftast är det kanonbra idéer som vid utförandet visar sig vara hyss till Mayas stora förtret!
Häromdagen sa hon till mig, efter att vi pratat om någon sån där bra idé som blivit lite fel:
-Men mamma.. det kändes som en bra idé!

Imorse var jag nere i källaren och hämtade upp kläder från tvättstugan. Maya fick i uppdrag att passa lillasyster så hon inte skulle klättra upp i trappan. När jag kom upp i hallen så stod Maya för källardörren så jag fick fösa undan henne. Dörrarna till kök och vardagsrum var stängda och jag såg inte Anya nånstans. Plötsligt hörde jag ett dämpat gnäll.
- Var är Anya? sa jag lite halvt panikslaget.
Då pekade Maya på städskrubben!!!
När jag öppnade stod Anya där i mörkret och höll sig krampaktigt fast i brandsläckaren.
- Varför har du stängt in Anya i städskrubben???
- Jag vill bara se om hon fick plats och det fick hon!!!
Det var dock inte lika smart kom Maya på när jag bad henne ta plats i skrubben själv. Hon bad snyftande Anya om förlåtelse men då hade Anya redan hittat nån leksak och glömt hela historien!

Idag har vi haft en fullspäckad dag. Mammas lägenhet är såld så vi har lite grann att dona med där. Idag var Ria och hämtade en del grejer och Macke var uppe och hjälpte till att packa en massa! Gullegubbe!!!
På lördag ska vi köra till tippen med en massa grejer.
Ikväll har jag varit och tränat Zamba och Skivstång. Jättekul men tufft! På vägen hem hämtade jag upp Bonita som ska bo hos oss till söndag. Mysigt att ha en vovve att kela med!

Nu ska jag försöka sova lite om min lilla marodör kan hålla sig lugn!

Inga kommentarer: