fredag 18 december 2009

Magflunsa och missat mys!

Usch.. då är denna veckan äntligen snart slut! Jag och Maya har legat i maginfluensa hela veckan och det är nåt så fruktansvärt ledsamt. Vi har delat på symptomen.. Maya har kräkts och varit rejält kass i magen (är fortfarande lite grann) och jag har haft jätteont och mått illa. Allt det här gjorde att Maya missade sitt Luciafirande på dagis och jag missade min skolavslutning på skolan. Så lessen jag är för det. Den dagen på året man ser fram emot nästan allra mest, jämte julafton, med julmiddag, spex och mysig avslutning i kyrkan. Gråt och tandagnisslan var det här igår.


Tom skulle dessutom iväg den här helgen och spela en årligen återkommande schackturnering som han sett fram emot men det blev inget med det heller. Jag vågar inte vara själv hemma utan bil nu när det är så nära bebbens ankomst och vår planerade helg hos mormor blev ju inställd pga att vi inte vill dit och smitta ner henne med maginfluensa.

Tom har dock vabbat hela veckan eftersom jag har sovit bort nästan hela dagarna. Maya har varit pigg som en mört mellan toabesöken så dom har lekt och busat. Efter en hel natts snöande kunde dom äntligen bygga en snögubbe. Något som Maya längtat efter sen i höstas! Kolla vad fin den blev!
Maya har blivit en riktig linslus. Hon älskar när Tom tar fram kameran för då ska hon posera och dona! Idag var det dags igen med kaninen som följeslagare! (Ära vare Gud i höjden.. den där har jag gjort i slöjden! :))

Sen satte hon igång en tjatkampanj för att få pappa att följa med ut i kylan en stund. Pappa ville se färdigt nåt slalomåk och när Maya märkte att det inte hjälpte att tjata hål i huvudet på sin pappa så blev hon tyst. När vi tittade så såg vi den här synen! :) Maya hade somnat gott i sin fåtölj framför tvn med jacka och gummistövlar till sin klänning! Så söt! :)


Nu är det dags för fredagsmys. Playhouse disney för Maya en stund och sen På spåret för gamlingarna!


Ha en bra helg!

Inga kommentarer: