söndag 21 september 2008

Presentation av Mamma Österström!

Det här är mamman i familjen. En allvarsam och ordentlig kvinna. :)
Eller.. näääää.. inte precis!

37 år gammal är jag i alla fall. Uppväxt i Sölvesborg och Bromölla på gränsen mellan Blekinge och Skåne.

Läste språk på gymnasiet men har sedan sysslat med lite av varje. Jobbat på radio, camping, storkök och som alla andra (nästan) inom vården.

Efter min mammaledighet bestämde jag mig för att göra något annat och nu studerar jag till teckenspråks- och dövblindtolk i Önnestad, Skåne. Det allra roligaste jag gjort i hela mitt liv!

På fritiden så umgås jag med min familj och försöker plugga så gott det går. Tycker om att vara ute och njuta av fint väder. Älskar film och böcker! Tack och lov så har min älskade dotter ärvt den egenskapen! :)

Nyaste tillskottet i familjen är en liten blandrasvalp som heter Seven. Han är rysligt söt men just nu är det som att ha två trotsiga tvååringar istället för en! :D
Nåja, blir väl hund av honom också så småningom. Vi ska börja brukshundsklubben på lördag sen är det slut på gullandet! He he.. näääääädå..

Stora projektet för mig nu i höst är den viktgrupp jag deltar i. En grupp kvinnor i olika åldrar som träffas och arbetar mycket med kognitiv beteende terapi. Mycket intressant och jag känner mig såååå motiverad! Första gången på länge som det känns så bra!
Tre kilo ner på tre veckor! Jippie!!!!

Lite om mig.. kort men koncist! :)
Ha det gott
/Monica

Inga kommentarer: