måndag 22 september 2008

Oj vilken dag..

Idag har jag haft en dag proppfull med aktivitet. Inga superjobbiga men ändå..
I morse kom Lina inom och fikade innan vi skulle ge oss iväg till skolan. Vi samåker ju eftersom vi läser samma utbildning. Maya blev superlycklig. Hon tycker jättemycket om Lina!

Kvart i elva började Maya tjata att det var dags för dagis trots att hon inte skulle dit förrens kl 12. Vi gjorde oss i ordning i god tid och gav oss iväg och hon sken som en sol när vi steg in genom dörren. Hon har ju varit sjuk och hemma hos oss några dar så hon var nog duktigt trött på oss! :)

Iväg till skolan sen. Lite tjafsigt men jag hoppas och tror att det ska reda till sig. Jag går fortfarande dit med ett stort leende på läpparna varje morron.. eller.. njaee.. morron är väl att ta i men framåt förmiddagen när jag vaknat riktigt så drar jag på smilbanden iaf! :D

Efter skolan hämtade jag Maya på dagis och sen följde Lina med oss hem igen eftersom hon behövde kolla en grej på Internet. Passade på att äta med oss också innan hon gick hem.
I dörren mötte hon Zoe som skulle vara hos oss en stund när Eimi och Thomas var på föräldramöte.

Gissa om det blev high life här???! Två tvååringar och en galen hund som trodde att armar och ben var gjorda för honom att tugga på!

Maya däckade när Zoe åkt hem och jag skulle passa på att göra svenskaläxan.. istället fastnade jag på en dokumentär på canal+ om ett dövt par som bestämde sig för att skaffa CI när dom gick i pension. Jätteintressant. Svenskan får improviseras! :S

Eimi hade förresten med sig massor av Mayakort och en del av oss också.. Tänkte lägga in några som blev extra bra!
Titta och njut!
/Monica













1 kommentar:

Eimi Thorén sa...

tack så mycket för att ni passade vår lite monster! hon hade det jätte roligt. glad att ni tyckte om några bilder.