lördag 23 oktober 2010

Vardagen..

Ibland väller vardagen över en och det känns som man ska storkna. Ibland sitter man alldeles stilla och njuter av varenda sekund. Just nu växlar jag väldigt mellan de olika ytterligheterna!
Sorgen är fortfarande överväldigande och jag saknar mamma i alla små små saker som händer. Jag saknar att ringa och berätta om nån jag pratat med i telefon. Jag saknar hennes mat. Jag saknar att hon ringer och frågar hur det är med Anya som är krasslig.
Jag har förstått att hon är borta, min älskade mamma, men jag kommer nog aldrig att acceptera det!

Idag njuter jag av att det är helg. Tom är ledig och vi kan turas om att sova och vila ikapp så mycket som möjligt. Anya hostar och har ont i tänderna på nätterna så hon vill bara sova på oss just nu. Denna veckan har jag sovit på soffan med henne eftersom Tom har jobbat förmiddag. Nu kan vi hjälpas åt och nästa vecka likadant. Det känns härligt!

På onsdag ska jag testa zonterapi mot min migrän. Har det ganska tufft emellanåt med den. Det är så totalt förlamande smärta så jag pallar inte mer. Måste prova om jag kan hitta nån lindring!

Sitter och googlar lite om olika evenemang och hotell i Skåne, Blekinge och Danmark. Conny och Erika har erbjudit sig att ta barnen en helg så att jag och Tom kan komma iväg själva. Det ska bli så underbart! Dels att bara få ha egentid med min älskade man och att SOOOOOOOOOOOOVA en hel natt!!! Längtar! Vi ska bara komma på vad vi ska hitta på. Stannar vi hemma så ser jag bara allt som behöver göras så då kan jag inte koppla av!
Förslag mottages tacksamt! :)

Nu ska vi dricka kaffe och äta kladdkaka!
Kram

3 kommentarer:

Tindranu sa...

Vi tar GÄRNA barnen en helg!! Tänk dem här med alla djur, plocka ägg, gå ut med de små taxarna osv...
O så får vi bebis-doft!!

Finns ju mycket runt här också...
Tänk på det ni!!
Kramisar

Jossan i tu:) sa...

Ronnebybrunn har massor av olika grejer för sig :)

Ida sa...

Det här är jag själv lite sugen på, tycker att det låter hur mysigt som helst!!

http://www.karlabykro.se/page.asp?idnr=51

// Ida