måndag 31 maj 2010

Ont!

Mamma kom igen nu!
Så här ska det inte vara!
Vi ska sitta i trädgården och fika... titta på ungarna som leker...
Vem har hittat på det här???
Jag vill ta dig i famnen.. vagga.. trösta.. vara stark!
Hur gör man för att vara stark?
Jag vill fly!
Åka dit ingen känner mig... Låtsas att detta inte händer...
Glömma
Hur gör man?
Hur vet man?
Jag är uppgiven nu.. Mamma för fan.. motbevisa mig!
Knäpp mig på näsan och visa mig att hoppet finns där!
Jag är rädd för telefonen
En osynlig jätte har slagit sig när på mitt bröst
Jag hatar mörkret och tystnaden
Älskade lilla mamma
Starka, vackra mamma
Lilla fågelunge
Jag älskar dig!

2 kommentarer:

Tindranu sa...

För fint för o kommentera!
Dina ord går rätt in i själen och jag vill bara krama dig hårt
- och länge!
Kram vännen från din extrasyster!
Irène

Anonym sa...

Fina ord som går djupt in i själen på en... skänker många kramar och tankar till dig.
Pilla