måndag 17 maj 2010

Nybadat!

Ikväll har det varit stora lögaredagen här i det Österströmska huset. Maya och jag har duschat ihop. Maya tycker att det är superkul att få tvätta mitt hår och leka hårfrisörska. Hade hon haft en riktig sax så hade jag inte haft många hårstrå kvar. :)
Det påminner mig om häromdagen när jag hade tvättat håret och kom ut ur duschen med handduken som en turban om huvudet. Maya tittade på mig och skrattade sen sa hon: Mamma du ser ju ut som mormor! :) Ungar tar allt på ett så naturligt och fint sätt. För henne är det inget konstigt att mormor tappade sitt hår. Hon tror att doktorn tog det för henne!

Den här badkappan fick Maya av mormor när hon var nyfödd. Nu kan Anya ha den. Jag försökte hitta en bild på Maya när hon var i samma ålder men den är bland alla våra brända skivor nånstans. Här är en länk till mitt galleri på familjeliv istället:
www.familjeliv.se/hem/Mumzzan/gallery/phparvon4.jpg Där finns bilden av Maya!

Så här mysigt är det att krypa upp i soffan när man är nyduschad! :)
Nu sover Anya och det är snart läggdags för Maya också. Imorron är det dagis som gäller och Maya längtar redan! I helgen är det Tyringedagarna här i byn och på fredag är det barnens dag där. Då är det uppträdande och karuseller som gäller. På lördagen kommer mammas kusin Inger hit och då har hon förhoppningsvis mamma med sig oxå! Jag håller alla tummar för att det ska vara fint väder så vi kan vara ute i trädgården, njuta av all grönska och äta gott grillat!
Hoppas på en bra vecka!

Inga kommentarer: