söndag 4 oktober 2009

Helg helg regniga helg

Den här helgen har gått fort vilket är konstigt för det har regnat i stort sett konstant! Och inte så lite heller! Här har stormat och ruskat så nu känns det att hösten är här!
I fredags efter skolan körde jag och Maya upp till Eimi och Zoe. Eimi hade förberett en deg som flickorna fick baka ut. Var ungefär som pepparkaksdeg fast med muskot och vanilj istället för ingefära mm. Flickorna tyckte att det var jätteskoj ända tills Zoe försökte smuggla upp lite deg till sitt rum och blev påkommen. Hon skrek för att hon var arg och Maya skrek för att sympatisera med sin bästis! Ett hiskeligt liv! :)
Kakorna blev goda iaf! Lina kom hit på kvällen och tittade på tv med oss och hon kan intyga att dom var ätbara! :)
Jag var en trevlig värdinna som somnade mitt i filmen! :S ;D
I lördags åkte vi på ögonshoppingrunda till Väla i Helsingborg. Vi stannade till på Ikea och köpte skötbordet som vi tittat på innan och sen var vi inne på Väla center en liten sväng. Maya lyckades flirta till sig en balong från svensk fastighetsförmedling och Tom tittade på telefoner och datorer. Jag stod mest bredvid och pustade över att det var för mycket folk överallt! :)
Till slut stannade vi på Max och åt innan vi åkte hemåt. Maya blev överlycklig för hon fick en teletubbies-film i sin maxbox! Alla hennes egna filmer är trasiga efter för vårdslöst hanterande så det var länge sen hon såg teletubbies!
På kvällen visade dom del två av fredagsfilmen och jag somnade igen!
Idag har vi varit ute en sväng mellan skurarna. Vi har röjt lite i trädgården efter snickarna och sen skulle vi städa ur garaget men vi hade inga plastsäckar så det får vänta till nästa helg!
Efter en stund började det ösregna igen så resten av dagen har spenderats inne med vattenfärg och film.
Nu i kväll kom Lina och Ellen hit och bjöd på nybakade kakor! Mums!!! :)
Maya och pappa har precis gått upp för att läsa saga och sova och mamma sitter och tittar på top model! Precis som det ska vara!
Hoppas jag får sova i natt. Har inte sovit bra nu på en vecka och det är förbenat jobbigt! Hade jag inte haft en underbar make som gått upp om morrnarna och tagit hand om sitt barn så hade jag nog klättrat på väggarna. I natt ska jag prova att sova på soffan och se om det går bättre!
Ha en bra vecka!
M

Inga kommentarer: