lördag 22 augusti 2009

Trött, tröttare, tröttast.... :)

Har inte skrivit här på länge. Vi har haft en tuff period för att vänja oss vid nya rutiner.. eller nygamla. Tom har börjat jobba igen, Maya har börjat på dagis och jag har börjat i skolan.
Tufft att gå upp varje morron och sen hålla sig uppe och alert hela dagen. Jag är van vid att gå och såsa här hemma. :S

Skolan har funkat bra. Lite mjukstart med massor av information har lett till att min hjärna stundtals har kokat över men det känns ändå bra att vara tillbaka i välkänd miljö och att få sätta tänderna i nya uppgifter. Hoppas verkligen att jag kan gå färdigt hela den här terminen innan jag pausar.

Maya älskar att duscha och bada. Tyvärr har vi inte badkar än.. eller.. jo det står i källaren och väntar (hrrrrmmmmm) på att bli insatt! :) Efter kvällens dusch hittade hon den här älghandduken. Den köpte jag innan hon föddes och jag har ett foto från när hon var en vecka gammal och har samma handduk. Hittar inte den bilden ibland alla tusen just nu men återkommer!
I magen sparkar det och knuffar nu. Har hunnit in i vecka 21 och magen är svullen och stor som om jag vore i nionde månaden! :) Var på ultraljud den 11e och då fick vi se knytet. H*n ville dock inte vända sig så att barnmorskan fick till någon bra bild så vi fick nöja oss med en rygg och halvkropp! :) Barnmorskan tippade på att det är en flicka till som sparkar där inne. Vi får väl se när det är dags.
Jag är så glad för att Eimi oxå ska ha en liten. Zoe och Maya är födda med ca två veckors mellanrum och de två nya små liven kommer förmodligen att komma till världen med ca sex veckors mellanrum! Helt otroligt roligt! Grattis till familjen Thorén!


Här är en fin bild på våran stora flicka! Hon ser så nöjd och tillfreds ut. Hon älskar att gå ner till dammarna en bit härifrån och mata ankorna! Där är riktigt fint så jag förstår att hon trivs där.
Nu ska här nattas och sen tittas på film. Om min käre man kan slita sig från friidrotten! Suck!
Ha en bra helg
M

2 kommentarer:

Anneli sa...

Kul med skolan, är rädd att man kommer känna så att huvudet kokar över. =) Tyckte alla klasskompisar att du fått fin mage?

Finns du och dina kamrater och folkbildning.net???

kram på dig och klappa maggen!

Familjen Österström sa...

japp.. finns på folkbildning.. dels finns önnestads folkhögskola där och dels har jag mailadress där.. monica.osterstrom@folkbildning.net tror jag.. :S
minns inte säkert.. får gå in och kolla..
alla är och tar på magen men det är okej för mig.. en del fixar det ju inte men.. har inga problem med det.. när man äntligen har en anledning att vara tjock! :D