tisdag 13 september 2016

Möten och citroner

Jag är usel på att fullfölja saker. Jag skrev så mycket i den här bloggen och sen stannade den av. Men nu är jag sugen på att skriva igen. Det händer så mycket i mitt liv som jag vill dela med mig av. Om inte för att andra ska kunna läsa, så åtminstonde för att jag själv ska kunna gå tillbaka och läsa om det när jag behöver och vill.
Dessa år som gått sen jag sist bloggade har varit fulla med möten! Möten med nya människor från alla världens hörn. De flesta mötena bra, roliga, givande. Några sorgliga och obehagliga. Men alla har skänkt mig livsvisdom och erfarenheter jag inte skulle vilja vara utan!
Vi har haft en tuff tid i livet med sjukdom och bekymmer. Det har gjort mig starkare och svagare och äldre!
Tuffa tider ger förändringar. Jag har kommit mycket nära vänner som betyder mycket för mig. Och jag har tappat bort några på vägen.
Min familj betyder mer för mig än de nånsin gjort. Vi är en stor, högljudd, bullrig, kaotisk familj som jag inte skulle klara mig en dag utan!! Alla mina gråa hår kommer från dem och all min kärlek och allt jag värderar högst i livet också. 
"When Life gives you lemons, make lemonade!"
Så heter det alltid när man söker på feel-goodcitat. Men jag gillar inte citroner och jag försöker undvika socker och utan socker blir lemonaden odrickbar.. Hmmmm...

 

Inga kommentarer: