söndag 29 maj 2011

Välkommen Kasper

Vill hälsa välkommen till våran nya familjemedlem, Kasper, som har flyttat hit till oss idag! :) Han är ljuvligt söt och verkar trivas i sin nya bur.

Conny, Liv och Elinor har varit här hela dagen och grillat och myst! Maya har varit alldeles lycklig och Anya älskar ju Conny så hon var också nöjd!

Jag började mors dag med att jobba men bara några timmar i morse så dagen blev nästan ledig ändå.
Många tankar har snurrat i mitt huvud idag. Mors dag i fjol var ingen höjdare. Vi kom hem till mamma för att fira men fick istället skicka henne till Hospice. Hon var så trött och så tyst och tunn. Jag tvättade henne och klädde på henne och hon var så sorgsen i ögonen. Jag tror hon kände på sig att det snart var dags. Maya som brukar vara så sprallig och pratig var alldeles tyst och storögd. När ambulansen kom och dom hade hjälpt mamma tillrätta på båren så tog Maya mig försiktigt i handen. När dom rullade ut mamma baklänges genom ytterdörren så ropade Maya: Mormor jag älskar dig!!! Och mamma svarade svagt: Jag älskar dig också Mayagull! Det var det sista dom sa till varandra.
Det är så oändligt sorgligt att du inte finns här mer mamma. Jag vänjer mig inte!! Maya saknar dig också. Jag har så underbara minnen av mormor säger hon och så gråter hon lite. Jag har inte varit på kyrkogården. Du vet vad jag tycker om det stället! Jag har satt en sten med två grodor på i min rabatt här i trädgården. På stenen står det Saknar dig! Den är din!!


3 kommentarer:

Delicia sa...

Svårt att vänja sig med denna jobbiga förlusten 4 månader har nu gått sen min älskade lämnade jorden förlusten är grym , men jag kan tvärt om tycka om att gå till kyrkogården och säga hej till min fina livskamrat <3 nya familjemedlemen är så socker söt sköt om er kram Delicia

anna sa...

sorgen är kärlekens pris <3

jossan sa...

Kram på dig monikan!