lördag 5 februari 2011

En regnig, grå lördag med rastlösa barn...

... vad gör man?? Jo, vi klädde oss och körde till Kristianstad och Andys lekland. Maya älskar leklandet. Anya har varit med en gång tidigare men då var hon bara knappt två månader gammal och låg tryggt och mjukt i sin liggvagn.

Vad tyckte då Anya om leklandet?? Ja som bilderna nedan visar så var det en riktig hit!



Hon for runt och klättrade och hoppade. Hon hittade bollar och hon gungade.




Jag tror Anya brås på sin storasyster för hon var inte ett dugg rädd för att testa det som fanns att testa!



Rutchkanan var en höjdare. Både den lilla som fanns för minstingarna och den stora, långa som Maya brukar åka.


Roligast var det när man fick åka alldeles själv och ingen höll i en! :)



Vi passade på att leka och busa, äta glass och dricka kaffe i nästan tre timmar innan vi körde hemåt för att få i oss lite mat.




Surprise!!! Anya däckade i bilen och Maya varvade ner genom att spela spel på pappas mobiltelefon.



Nu är det lördag kväll och vi är trötta och myssugna. Ikväll blir det melodifestivalen om inte gubben kommer med nåt bättre förslag. Imorron ska jag och flickorna vara hemma själva hela dagen eftersom pappsen ska spela schack i Helsingborg. Jag hoppas att Lina och co kommer hit och myser med oss. Vi har inte träffats på länge pga förkylningar och mög.
Mina tankar just nu kretsar mycket kring Delicia och hennes familj som mist sin make/pappa. Det gör mig så ont att se hur dom mår och veta vad dom går igenom. Tänder ett ljus för dem ikväll!

Inga kommentarer: