torsdag 24 september 2009

En blodfattig småbarnsmammas morgon

Tio över sju och enligt rutin sitter jag och Maysan och tittar på Händige Manny och myspyser i soffan. Blev väckt av ett gosigt barn som sjöng egenpåhittade sånger om en elefant som ramlade och slog sig. Kan inte bli bättre! :)
Sådana mornar behöver jag för att orka med hela dagarna. Har gått och varit så trött och yr ett tag men fick förklaringen på det i tisdags när jag var hos barnmorskan. Blodvärdet ska ligga på minst 120 och mitt låg på 107 så jag fick bannor och order om att gå och handla järntabletter och vitaminer på apoteket. Tom har erbjudit sig att ta med järnspån hem från jobbet som jag kan tugga på. Vet inte precis om jag ska acceptera erbjudandet?! Då låter tipset från min lärare Lena bättre. Blodkorv! Mums! :)
Nu ska jag gå och proppa i mig mina medikamenter och sen ska jag och Maysan köra till dagis/skolan för att få vår dagliga stimulans!
Hoppas alla har en bra dag
M

Inga kommentarer: