måndag 12 mars 2012

Anti anti-inlägg!

Detta borde bli ännu ett antiinlägg för att inte utmana ödet men nu skiter jag i det. Idag har det varit varmt! Strålande sol, ljumma vindar, tio grader i skuggan och vi har varit ute mest hela dagen!
Maya hjälpte Tom att lasta släpen full med skit som ska till tippen. Tyvärr lurades jag och sa att tippen var öppen idag men det är tisdagar den har öppet så vi får köra iväg med skräpet imorron!
Studsmattan används flitigt så fort ungarna kommer ut i trädgården! Båda älskar att studsa på den men när dom studsar båda så blir det svårt för Anya att hålla balansen så hon passar på när Maya pausar! :)
Vi har kelat massor med vår nya lilla familjemedlem Aurora! Hon är en prinsessa och flyttade hem till oss i lördags! Hon är ljuvligt söt och nyfiken på allt!
Kasper är inte så nyfiken på henne men han är rysligt sällskaplig! Idag har han legat och solat sig! Stackarn är alldeles raggig i pälsen nu efter vintern. Längtar tills det blir lite varmare så jag kan klippa ner honom riktigt så han slipper alla knutor!
Våran berså har blivit affär! Där säljs allt mellan himmel och jord!
Kaffe???
Sådan fader, sådan dotter! :) Tom och Maya slappar i solen!
Så skulle då jag vara lite pedagogisk för att komma ifrån hela data- tv-tänket! "När jag var liten så gjorde vi hinderbanor och lekte att vi var hästar" berättade jag. Sagt och gjort.. Maya fixade en bana och sen sprang dom! Anya fick åtta fel! :) Hon rrrrrrrrrrrriver.. (för alla er som kommer ihåg Anders Gernandt)
Håller tummarna för att resten av veckan blir lika härlig som den här dagen har varit! Första gången på länge som jag bara kunde vara här och nu och känna mig lycklig! Nu ska vi vänta in vattenkoppor och så får vi se vad som händer sen?! (Elin är prickig)

1 kommentar:

Anonym sa...

men helt fantastiskt m gräsmattan framme. Va avis jag blir. Jag blir lyrisk när mina plattor på gården kikar fram m några hörn och så har vi 1 meter djupa drivor bredvid :P

va stor små trollen blivit. saknar er.
kram Anna-K