torsdag 1 december 2011

A som i...

Adaptus: ett ställe där jag ska spendera tre dagar i veckan nu åtta veckor framöver! Där ska jag förhoppningsvis få hjälp med att reda upp mina känslor, hantera min smärta, komma igång och tillbaka!

Aftonbladet: där jag och ongarna ska figurera på måndag! Har haft telefonintervjuer med en trevlig journalist om min pco-s och kampen för att bli mamma. Idag var en fotograf här och tog bilder på oss och som de sociala goa ungar dom är, charmade Maya och Anya honom! Ser fram emot ett kort men trevligt reportage på måndag!

Arbetslöshet: det tär ganska rejält på oss allihop nu. Tom är deppig och less på att gå hemma och att vi har det så tufft ekonomiskt! Han ska på anställningsintervju imorron så jag håller tummarna så jag får kramp! Jag unnar honom ett jobb där han kan trivas!

Advent: ljusstakarna är framme och jag försöker förtvivlat uppbåda julstämning. Känner mig mer ensam än nånsin den här tiden på året. Vill att mina flickor ska kunna titta tillbaka på sin barndom och minnas jularna som nåt ljust och vackert men det är svårt!

Ja tankarna är många. Jag försöker att koncentrera mig på mig själv och mitt eget för att orka komma vidare men när det händer hemska saker med människor som finns omkring en så är det svårt att ignorera det! Jag hoppas bara att dom som behöver mitt stöd känner att det finns även om jag inte alltid visar det!

3 kommentarer:

Tindranu sa...

Superstora kramar till Dig vännen!!
Var rädd om Dig!!

Anonym sa...

Skickar en styrkekram och hoppas att du får en hjälp du behöver! Barnen behöver du inte oroa dig för, dom har er och det är det allra viktigaste. Håller mina tummar för att Tom ska hitta jobb som han trivs med. Ta hand om er allihopa! /Malena (Teas mamma)

Anneli sa...

Stor kram vännen! Att du försöker hela dig själv först gör också barnen nytta. Som du skriver de ser och förstår mer än du tror. Och de kommer minnas deras barndoms jular som något fint det är jag övertygad om. Ta hand om dig! Jag finns om du vill prata! Stor styrkande, hård kram! <3