fredag 20 november 2009

Sjuklingar!

Åh vad jag är less på sjukdomar nu! Mamma har sitt elände att bära på och jag önskar att jag kunde ta fram ett trollspö och vifta med så att det försvann för alltid!!!
Tom har legat i halsfluss och feber över förra helgen och en bit in i denna veckan och nu igår var det Mayas tur. Vi har varit hos doktorn i eftermiddag och jag blev nästan lite tårögd när jag såg hur duktig mitt lilla flickebarn är! Hon gapade så grannt när doktorn skulle titta i halsen och hon lät sig topsas utan protester. Hon fick ett klistermärke med en apa på så hon var så nöjd så. Och jo... visst var det halsfluss hos henne oxå så nu är det två pencillinkurer på gång i Österströmska hushållet. Mitt svalgprov visade negativt så jag hoppas innerligt att det håller i sig!
Idag har det varit riktigt fint väder och om det är lika fint väder imorron så ska vi försöka gå ut lite i trädgården. Maya har varit hyfsat feberfri i kväll och hon behöver få frisk luft och lite stimulans!
Ha en bra helg alla!
M

Inga kommentarer: